avatar Ten blog rowerowy prowadzi Gordon z miasteczka Świercze. Mam przejechane 9008.63 kilometrów w tym 1143.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.90 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Gordon.bikestats.pl

Lipiec, 2012

• Sprzęt Merida Matts SUB 20-v

Wycieczka do Kazimierza - Dzień I (Świercze - Otwock)

Wtorek, 31 lipca 2012 · dodano: 13.08.2012 | Komentarze 0

Dziś,po wielu dniach oczekiwania,nadszedł czas by wyruszyć na rowerową wyprawę. Za cel obraliśmy sobie,razem z kolegą Łukaszem,Kazimierz Dolny. Wybór tego miasta przyszedł właściwie bez większego zastanowienia. Mimo,że wśród naszych planów pojawiały się różne opcje,to Kazimierz leżący około 200km od naszych Świercz szybko wydał się najlepszą opcją. Wyjazd zaplanowaliśmy na łącznie 4-5 dni.

Rozpoczęliśmy zatem ok. godziny 11 pierwszy dzień naszej podróży. Do pokonania wg. naszych wstępnych obliczeń do pokonania mieliśmy 90km, co przy braku miejsc w których chcielibyśmy zatrzymać się po drodze, oznaczało,że wcale nie musimy się spieszyć.

Spod domu Łukasza ruszyliśmy w stronę Pomiechówka,skąd odbiliśmy w las. Leśna droga miała doprowadzić nas do mostu w miejscowości Dębe. Pierwsze kilometry na leśnej drodze trochę nas przestraszyły - droga była średnio przejezdna tj. dość mocno zarośnięta, co przy jeździe z sakwami na pewno nie sprawiało nam frajdy :) Szybko jednak droga powróciła do normy i dalej jechało się całkiem przyjemnie.

Po przejechaniu Wisły, padł mi telefon na którym miałem dokładnie wyznaczoną trasę naszego pierwszego dnia, w taki sposób by jak najmniej jechać głównymi drogami. Mówi się trudno. Nie chcieliśmy się zgubić,więc od tej pory trzymaliśmy się już dróg które zaznaczone były na naszej mapie. Oznaczało to mniej więcej to, że od tej pory jedziemy już głównie asfaltem.

Kilkadziesiąt kilometrów pedałowania doprowadziło nas do oczekiwanego Otwocka, gdzie mieliśmy przenocować. Pole namiotowe, może nie położone w jakimś super malowniczym miejscu, może nie za duże,ale na jedną noc jak najbardziej nam pasowało. No może poza tym, że nie było ciepłej wody, jednak to dało się przeżyć. Przenocowaliśmy bez problemu,także jakby ktoś potrzebował na przyszłość tam przenocować to zostawiam dane kontaktowe(może i mi w przyszłości się przydadzą):

05-400 Otwock-Świder
ul. Marusarzówny 32
tel.0 790 325 705

Wieczorem, lekko przysmażeni przez słońce, szybko poszliśmy spać by mieć siły na jutro, gdzie czekało na nas ponad 120km.

Ekwipunek © Gordon

W drodze © Gordon

Drzewo na drodze © Gordon

Konary - wieś edukacyjna

Piątek, 27 lipca 2012 · dodano: 30.07.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj razem z Adrianem pojechaliśmy do wsi Konary która, dzień wcześniej podczas kręcenia na rowerze mocno mnie rozbawiła. Konary bowiem to mała wieś z kilkoma domami i jedną ulicą.
Konary jednak to nie jest zwykła miejscowość. To wieś edukacyjna! Dowiadujemy się w niej na przykład co to jest las i co się w nim dzieje:

To jest las - opis lasu © Gordon

Od wjazdu do Konar od razu jesteśmy witani sloganem napisanym kilku kolejnych słupach:

Konary - wieś edukacyjna © Gordon

"Dobry" Polak... © Gordon

... z tego słynie... © Gordon

...że ma w nosie... © Gordon

...czystość w gminie © Gordon

Mieszkańcy Konar postarali się żeby w ich miejscowości było gdzie wyrzucić śmieci, skoro już tak mówią o tej czystości. Szkoda tylko,że w koszu już ledwo cokolwiek się mieści. Grunt,że dobrze oznaczony!

Kosz od mieszkańców Konar © Gordon

Nad wsią niczym transparent zapraszający na jakiś festiwal wisi kolejny slogan.

Zwolnić czy zabić? "Oto jest pytanie" © Gordon

Kawałek dalej, wspomniany już opis lasu,a za nim prośba i apel mieszkańców Konar.

To jest las - opis lasu © Gordon

Nie czyńcie chlewa z Ziemi © Gordon

Apel mieszkańców Konar © Gordon

Zbliżając się do końca tej jakże edukacyjnej miejscowości spotykamy zabytek nad zabytkami - Perłę Konar, którą w dodatku można wydzierżawić.

Solidnemu wydzierżawię Perłę Konar © Gordon

Perła Konar © Gordon

Na nic chyba zdały się apele o czystość mieszkańców. Wstają rano, słońce świeci, a we wsi dalej śmieci. Jak żyć?!

Wstałem rano,słonko świeci. Znowu w rowach leżą śmieci... © Gordon

Już na absolutny koniec,mieszkańcy przygotowali coś co nazywa się "Akwaponika". Nie do końca wiem czemu to tak na 100% służy,ale z tego co kojarzę napisane było,że jest to swojego rodzaju miejsce,gdzie natura doskonale współżyje z człowiekiem. Pokazy można oglądać w weekendy od 13 do 15,ale chyba się nie wybieram. Na pewno jednak warto! (;

Akwaponika © Gordon

I to na tyle. Mądrzejszy, wyedukowany wróciłem razem z Adrianem do Świercz,gdzie rozjechaliśmy się do swoich domów.

Z Martyną przez Cieksyn

Czwartek, 26 lipca 2012 · dodano: 07.08.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj razem z Martyną pojechaliśmy przez las z Nowego Miasta na Cieksyn.Trasa to mój pomysł i muszę przyznać,że nie był on najlepszy. Grząski piach skutecznie utrudniał Martynie jazdę(rower Kross Evado tj. z dość cienkimi oponami). Dodatkowo strasznie dużo much. No, ale jakoś daliśmy radę. Po drodze trafiliśmy pierwszy raz do Konar. Ciekawa i zabawna miejscowość. Pojadę tam jutro i porobię zdjęć :)

Przez Łopacin na Nowe Miasto + koło przez Strzegocin

Wtorek, 24 lipca 2012 · dodano: 07.08.2012 | Komentarze 0

Dobrze się jeździło dzisiaj, ale jako, że dodaję wpis sporo po terminie to nic więcej nie napiszę :)

Powolna dwudziestka

Niedziela, 22 lipca 2012 · dodano: 24.07.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj chwilę po okolicznych drogach. Wyjątkowo wcześnie dzisiaj wstałem,przez co bardziej niż o rowerze myślę o spaniu :)

Z Łukaszem przez Joniec

Sobota, 21 lipca 2012 · dodano: 22.07.2012 | Komentarze 2

Pogoda powoli wraca do letniej normy. Z Łukaszem pojechaliśmy do Jońca. Po drodze mijamy bardzo dużo zabytkowych samochodów które biorą w rajdzie. Wyglądają na prawdę nieźle :)

Zdjęcia na stronie rajdu w zakładce aktualności przy poszczególnych newsach.

W połowie drogi Łukaszowi pęka opona. Nie bardzo wiemy co zrobić. Dziwna sytuacja,ale nikt z nas nie ma pieniędzy przy sobie,ani nawet nie mamy do kogo zadzwonić...

Chwilę,bo zimno

Środa, 18 lipca 2012 · dodano: 22.07.2012 | Komentarze 0

Straszny wiatr dzisiaj i chłodno. Nie ubrałem się najlepiej do warunków na zewnątrz,dlatego szybko wróciłem. Chęci za bardzo nie było, to nie przebierałem się,a po prostu zostałem już w domu.

Kategoria 0km-20km

Codzienna jazda #3

Piątek, 13 lipca 2012 · dodano: 22.07.2012 | Komentarze 0

Dzień jak co dzień , poza tym,że po drodze mijam 9 biegających luźno psów. Jakaś plaga...

Codzienna jazda #2

Czwartek, 12 lipca 2012 · dodano: 22.07.2012 | Komentarze 0

Brak opisu i nie będzie :)

Codzienna jazda #1

Środa, 11 lipca 2012 · dodano: 22.07.2012 | Komentarze 0

Bez opisu - po prostu po okolicy