avatar Ten blog rowerowy prowadzi Gordon z miasteczka Świercze. Mam przejechane 9008.63 kilometrów w tym 1143.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.90 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Gordon.bikestats.pl

Sierpień, 2012

Powolna przejażdżka

Piątek, 31 sierpnia 2012 · dodano: 01.09.2012 | Komentarze 0

Powolna przejażdżka z Martyną i Sławkiem. Tego dnia poza rowerem dodatkowo biegałem,rozciągałem się i grałem w tenisa :)

Po bieganiu

Środa, 29 sierpnia 2012 · dodano: 01.09.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj rano zacząłem regularnie(mam nadzieję) biegać. Po południu zatem kiedy Sławek zadzwonił z pytaniem czy idziemy na rower, byłem trochę zmęczony,ale mimo wszystko udało nam się zrobić trochę kilometrów.

Spokojna wycieczka z Martyną i Sławkiem

Wtorek, 28 sierpnia 2012 · dodano: 01.09.2012 | Komentarze 0

Dziś pojechaliśmy sobie do Jońca. Bardzo powoli, bez większego pośpiechu. Na miejscu posiedzieliśmy chwilę nad rzeką i ruszyliśmy do Świercz przez Nasielsk.

Kategoria 40km-60km

Sam po okolicy

Poniedziałek, 27 sierpnia 2012 · dodano: 01.09.2012 | Komentarze 0

Dziś wsiadłem na rower sam. Chwilę się pokręciłem i wróciłem do domu. Zaczynało się powoli robić ciemno,a ja nie wziąłem lampek.

BTW. to ostatnio przyszła nowa aktualizacja Endomondo. GPS pracuje z pewnością trochę lepiej.

Powoli po meczu

Niedziela, 26 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj właściwie miało być bez jazdy na rowerze. Mój Liverpool grał z Manchesterem City,a każdy dzień meczu The Reds traktuję jak święto ;) Przed meczem zadzwonił jednak Sławek i dałem się namówić na chwilę wieczornej jazdy.

Zamiast siatkówki

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0

W sobotę od jakiegoś czasu gram w siatkówkę. Tym razem wyjątkowo w trakcie tygodnia nie mogłem się doczekać. Bardzo chciało mi się grać. Przyszliśmy,było wystarczająco ludzi do grania,ale nie przyszedł nikt kto otworzyłby halę... A była zamawiana! Skończyło się tylko na lekkich nerwach i porozchodziliśmy się do domów.

Zamiast siatki wsiadłem na trochę na rower. Chciałem zobaczyć jak wyglądają ścieżki w lesie w którym kiedyś biegałem. Zobaczyłem - dziś już nie da się tam biegać. Okropnie pozarastane.

Było to już długo po obiedzie,a jeszcze przed kolacją. Krytyczny moment u mnie :D Jeździłem i tylko myślałem,żeby wrócić i coś zjeść. Dlatego też dokręciłem do dwudziestu i pojechałem do domu.

Interwały z Endomondo

Piątek, 24 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0

Pierwsza część w zasadzie bez historii. Lekka jazda ze Sławkiem na jego starym rowerze który dostał,żeby miał na czym jeździć. Rower jednak jest w mocno kiepskim stanie, przez co krótko mówiąc, nie da rady jechać zbyt szybko.

Druga częś to coś co chciałem sprawdzić od dawna. Mianowicie od jakiegoś czasu w Endomondo pojawiła się opcja "Interwały". Chciałem przetestować jak to działa.

W skrócie działa to tak,że możemy ustawić sobie plan mając do wyboru trzy strefy interwałowe o niskiej średniej i wysokiej intensywności. Z tych stref możemy ułożyć sobie dowolny plan na nasz trening łącząc intensywność z czasem jej trwania.

Nie skorzystałem jednak z tej możliwości i wybrałem jeden z trzech gotowych planów o nazwie Piramida. Sama nazwa już wiele mówi,ale podpowiem,że w treningu tym czasy o wysokiej intensywności wydłużają się do pewnego momentu, by potem z powrotem powoli wracać do czasów krótszych. Wygląda to tak,że zaczynamy od 15s wysiłku krocząc po kolei przez 25,35,45 aż do 55 sekund, a następnie wracamy robiąc 45,35,25 i 15 sekund wysokiej intensywności. każda ze stref 'czerwonych' oddzielona jest strefami 'zielonymi' tj. tymi o niskim natężeniu. Czas takiej przerwy to niezmiennie 40 sekund.

Po wybraniu treningu ruszyłem sprawdzić jak to wygląda w praktyce. Przy każdym przejściu pomiędzy strefami dostajemy sygnał dźwiękowy, informację o intensywności oraz czas trwania strefy. Da się to skrócić jedynie do sygnału dźwiękowego.

Wszystko wydaje się być nieźle dograne i właściwie nie potrzeba chyba nic więcej do komfortowego przeprowadzenia treningu interwałowego.

Inna sprawa,że raczej zalecałbym trening ze słuchawkami w uszach. Komunikaty wydawane z kieszonki w koszulce kolarskiej nie są słyszalne zbyt wyraźnie. Szczególnie da się to odczuć przy przejściu ze strefy wysokiej do niskiej. Wiatr w uszach nie pozwala nam usłyszeć,że możemy już sobie chwilę odpocząć.

Na minus warto też dodać,że na telefonie dostajemy informację o średnich prędkościach i dystansie w każdej ze stref. Fajnie widać jak powoli opadamy z sił :) Na komputerze niestety nie ma już tego. Pokazany jest standardowy wykres, z 'okrążeniami' po 1km.

To by było na tyle jeśli chodzi o pierwsze wrażenia. Pomysł z wprowadzeniem interwałów do takiej aplikacji jak najbardziej udany. Myślę,że w przyszłości jeszcze skorzystam ;)

Jeśli są jakieś pytania to śmiało proszę pytać w komentarzach.

Pełna prędkość, sprawdzian na 5km

Wtorek, 21 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj chciałem sprawdzić się jak pójdzie mi tj. jaki wykręcę czas na 5kilometrów. Czas mierzony za pomocą Endomondo,które samo wybiera najlepszy pokonany przez nas odcinek. Na pięć kilometrów wyszło mi 9:16. Nawet w porządku. Średnia powyżej 32 całkiem mnie usatysfakcjonowała.

Poszedłem dalej za ciosem i postarałem się o jak najlepszy dystans pokonany w godzinę. Jak widać wyszło ponad 28km.

Zwiedzanie lasu

Niedziela, 19 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0

Zawsze narzekałem,że w sumie to mimo,że mieszkam na wsi to nigdzie nie ma lasów po których można by jakoś dłużej pojeździć. Dzisiaj sprawdziłem jak to wygląda w rzeczywistości w lesie w Kacperowie. Muszę przyznać,że nie jest aż tak źle. Wyszło ok.16km jazdy po leśnych lub polnych drogach.

W trakcie lekko gwizdnąłem się na zakręcie :) Straciłem równowagę,nie zdążyłem wypiąć buta i przez to lekko zeszlifowałem nogę.

Nocna jazdka

Piątek, 17 sierpnia 2012 · dodano: 20.08.2012 | Komentarze 4

Dzisiaj późnym wieczorem wsiedliśmy razem z Łukaszem na nasze rowery. Chcieliśmy pojeździć trochę o zmroku. Najpierw zanim na dobre się ściemniło zrobiliśmy parę kilometrów po dobrze znanych nam drogach.

Później mieliśmy chęć pokręcić po lesie,ale niestety nie udało się. PO pierwsze, ktoś ścinał ostatnio drzewa i zostawił straszny syf na ścieżkach. Mnóstwo gałęzi blokowało drogę. Druga sprawa - moja lampka odmówiła posłuszeństwa.Chyba nie doładowałem wystarczająco baterii.